Arrow LOGOWANIE | Nowości | Wyprawka | Łóżeczka | Opinie | Regulamin | Reklamacje | Konto Bankowe | FAQ | Mapa |
Quinny Moodd- 10% |Baby Design - 5% taniej | Chicco Urban 5w1-30% |Mima- 30% taniej |Kup taniej rabaty |

bobaski


Promocje Kontakt Zamów bez hasła Zadaj pytanie Dostawa/Shipping

Bezpieczne meble dziecięce


Pinio BarcelonaMożna z dużym prawdopodobieństwem założyć, co odpowiedzą rodzice małych dzieci, gdy spytamy ich, jaka kwestia przy wyborze nowych mebelków jest dla nich priorytetowa. Raczej nie będą mówili o tym, że akurat na taki model krzesełka czy łóżeczka uparła się ich pociecha. O kolorze czy designie też wspomną dopiero w drugim zdaniu. Natomiast większość z nich jako kluczowe kryterium zakupu poda bezpieczeństwo produktu. Skoro tak jest, to dlaczego tak wielu kupujących wychodzi ze sklepu z towarami, przy których produkcji cena lub wzornictwo wygrały z wszystkimi innymi czynnikami?

Mebelków dziecięcych raczej nie kupuje się pod wpływem impulsu. To zawsze wymaga choć chwili zastanowienia, nie tylko nad tym, co ma być kupione i jak ma wyglądać, ale również gdzie ma zostać nabyte. Rodzice, wchodząc do sprzedającego produkty dla dzieci sklepu, ufają, że zatrudnieni w nim pracownicy to fachowcy, przygotowani do swojej roli. Że nie tylko umieją oni przekonać do zakupu, ale również - a raczej przede wszystkim - znają drobiazgowo towar, któ-ry polecają. I że dokładnie wiedzą, dlaczego akurat to krzesełko w naturalnym kolorze sosny będzie bezpieczniejsze dla dwuletniego odkrywcy ruchu wahadłowego niż tamten kolorowy taborecik.

Sprzedawca powinien umieć wyjaśnić, jakie rozwiązania zapewniające dziecku bezpieczeństwo zastosowano w meblach, które klient zamierza kupić. Dzięki temu może przekonać go do wybrania droższej propozycji, a tym samym - więcej zarobić. Niska cena wynika często z oszczędności, prowadzących nierzadko do nieszczęśliwych wypadków. Nie uświadomiwszy tego faktu kupującym,  sprzedawca nie tylko przyniesie sklepowi mniejszy dochód niż zrobiłby to przekonując ich do zakupu zestawu droższego, ale bezpieczniejszego. Powinien mieć również poczucie własnej współodpowiedzialności za potencjalne wypadki. Rodzice bowiem mają prawo wierzyć, że człowiek, który ich obsługuje jest profesjonalistą i nie zatai przed nimi tak ważnej sprawy, jak zagrożenie powodowane przez kupowany przez nich produkt. Trzeba pamiętać, że najłagodniejszym skutkiem takiego wypadku będzie utrata klienta.

Prawne kwestie  określa ustawa o ogólnym bezpieczeństwie produktów z 12.12.2003 (Dz.U.nr 229 poz 2275). Artykuł dziesiąty zobowiązuje producentów do wprowadzania na rynek wyrobów wyłącznie bezpiecznych. W artykule czwartym ustawa uznaje za bezpieczny taki produkt, który nie stwarza zagrożenia dla konsumentów w zwykłych lub dających się przewidzieć warunkach ich użytkowania. Producent jest
zobowiązany podejmować działania umożliwiające uzyskanie wiedzy o zagrożeniach, które meble mogą stwarzać.

Ustawa nie wskazuje, jakie działania producenta są obligatoryjne, podając że mogą one polegać m.in. na przeprowadzeniu badań próbek produktów wprowadzonych do obrotu. Tego typu badania
można przeprowadzić w Instytucie Technologii Drewna.

Ciągle rośnie statystyka zdarzeń niebezpiecznych związanych z używaniem mebli. Amerykańska Komisja ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich (CPSCJ szacuje, że każdego roku w Stanach Zjednoczonych
w wypadkach tego typu ginie 6 osób, a średnio 8-10 tys. zostaje rannych. Aż 80 proc. z nich to dzieci.
Mimo iż w normach Unii Europejskiej elementy wyposażenia służące do spania traktowane są bardzo
restrykcyjnie, bywają one nadal groźne. Jak się okazuje niebezpieczne są nie tylko dla
najmłodszych. Starsze dzieci, korzystające z łóżek piętrowych czy rozkładanych także mogą być
narażone na liczne obrażenia.
Wypadki związane z łóżeczkami są szczególnie dramatyczne, bowiem ulegające im dziecko najczęściej
jest zupełnie bezbronne wobec tego, co się z nim dzieje. Nie może się podeprzeć, zasłonić czy uciec
w objęcia mamy. Najczęściej bowiem śpi. Nawet jeśli do zdarzenia dochodzi podczas zabawy w
łóżeczku, to przecież jest to mebel niejako instynktownie usypiający czujność, wzbudzający poczucie
bezpieczeństwa.

 

żródło: Branża Dziecięca

Promocja Quinny
PROMOCJA


Quinny
Dino - Łódź, Piotrkowska 91
Taniej do 10%