Arrow LOGOWANIE | Nowości | Wyprawka | Łóżeczka | Opinie | Regulamin | Reklamacje | Konto Bankowe | FAQ | Mapa |
Klupś - 10% taniej | Baby Design - 10% taniej | Chicco Urban 5w1-30% |Mima- 28% taniej |Kup taniej rabaty |

bobaski


Promocje Kontakt Zamów bez hasła Zadaj pytanie Dostawa/Shipping

Nowości wózkowe na targach w Kielcach Anno Domini 2017

Ciekawostki, zaskoczenia, pozytywy, tendencje i absurdy na targach Kielce 2017

Bieżący rok obfituje w zmiany na rynku wózkowym. Wiele firm w nowym sezonie przygotowało spektakularne nowości, inne skupiły się na nowych liniach kolorystycznych tapicerek lub na nowej stylistyce stelaży. Postaramy się przedstawić najistotniejsze naszym zdaniem propozycje, które będą miały wpływ na wyniki sprzedaży, ceny wózków, preferencje klientów i kreowanie nowych pomysłów w następnym 2018 roku.

Nowa generacja wózków - składanych w kopertę

składany w kopertę wózek dziecięcyZ nowych konstrukcji uwagę zwraca eksplodująca w tym sezonie moda na nowatorski typ spacerówko-parasolki. Nie jest to klasyczny wózek, który swoją nazwę zapożyczył od przypominającej do złudzenia - oczywiście po złożeniu – antydeszczowej parasolki. Teraz nastał nowatorski trend na składanie małych lekkich wózków w kopertę. Wózek dziecięcy po złożeniu bardziej przypomina teraz małą prostokątną paczuszkę niż, jak do tej pory, worek z kijami golfowymi czy wspomnianą parasolkę, ale jego rozmiary są tak znikome, że pięknie wpasuje się wolne miejsce w bagażniku, gdyż jest krótszy od tradycyjnej parasolki.
Prekursorem na polskim rynku była  firmy BabyZen z modelem Yoyo i GB ze swoim modelami Qbit i Pockit. Następnie pojawił się model  Kees K2go, a teraz nastąpił prawdziwy wysyp wózków składanych w kopertę. Chicco Minimo, Ohlala, Hartan Bit, Mima Zigi to tylko niektóre przykłady tego boomu. Regułą w przypadku wynalazków bywa, że po pewnym czasie stają się standardem i tak zapewne będzie z omawianymi produktami.
Są to wózki małe, leciutkie, idealne do samolotu i podróży. Najlżejszy z nich jest model OHLala z Chicco z wagą zaledwie: 3,7 kg i ceną około.

Co nowego w wózkach wielofunkcyjnych i 3w1?

Na początek Espiro Next Manhattan i Avenue – model podtrzymuje klasę wózków tej firmy  z wyższej półki – bardzo stylowe i eleganckie, co wiąże się z wyższa ceną.
Znana firma Tako przedstawiła kolejny wielofunkcyjny model Jumper 5, a równie renomowana  Bebetto głęboko-spacerowy wózek Tito, który w wersji 3w1 z fotelikiem Maxi Cosi Cabriofix kosztuje około 2490 zł .
Firma Dorel zaprezentowała model Maxi Cosi Nova wersji trzy i czterokołowej – jest  naturalna sukcesorka wychodzącej z rynku Mury. Cena wózka w wersji wielofunkcyjnej 2w1 to w około 3000 zł – sporo.

Nowe dwa głębokie wózki przedstawiło Chicco: Duo Style&go na dużych kołach  i Duo Love Motion w typie parasoli z gondolą.  Dochodzą do nowinki 3w1 firmy Chicco Duo Style and Gotego nowa elegancka gondola i fotelik Oasys 0. Ceny tych wózków od 1890 zł w górę, ale najczęściej powyżej 2000 zł.
Nowatorskim rozwiązanie może pochwalić się firma Bebetto – mamy na myśli regulowany adapter do fotelików Mars i Maxi Cosi Cabriofix. Dzięki przegubom można ustawiać kąt nachylenia fotelika zamontowanego w stelażu wózka, co powoduje, że dziecko spoczywa w różnych pozycjach, co jest niewątpliwie korzystne dla jego zdrowia.
Natomiast nowy wózek Nexo  z firmy Mutsy ma szansę przełamać słabszą ostatnio passę tej marki.

Tego nie kupisz przez jakiś czas w internecie

Z kronikarskiego obowiązku musimy odnotować, że niektórzy producenci i ich przedstawiciele wprowadzają pewne modele wózków tylko do sprzedaży stacjonarnej,  odcinając się od sprzedaży internetowej, a wręcz blokując ją różnymi metodami.  Dotyczy to na przykład dwóch modeli Peg Perego: odnowionej wersji 500 na stelażu S oraz całkowicie nowej konstrukcji Timo. Podobne ma wyglądać  sprzedaż Quinny Moodd w wersji limitowanej.
Ceny tych wózków w sklepach stacjonarnych  mają być bardzo wysokie ponad 4000 zł, a nawet ponad 5000 zł., ale taka jest specyfika emisji limitowanych -  dają poczucie prestiżu i wyjątkowości w zamian za gruntowny drenaż portfela.
Na krótki czas taktyka i sposób sprzedaży absolutnie do przyjęcia z powodów wzmiankowanych powyżej, gdyż sklepy stacjonarne mogą mieć swojej 5 minut w promowaniu nowości, w długiej perspektywie raczej wątpliwa prawnie, gdyż dyskryminująca sklepy internetowe.

Niektóre wózki i foteliki tylko dla wybranych

Na koniec zaskakująca  ciekawostka. Jeszcze firma Anex z branży wózkowej postanowiła nie wpuszczać handlowców do swojego stoiska. Wejście było tylko dla wybranych, a wstępu broniły „własną piersią’ dzielne i atrakcyjne hostessy. Ciekawe na jak długo taka taktyka będzie skuteczna?
Na pozór idea wystawiania się targach polega na prezentacji swojej oferty dla wszystkich, ale tak nam się chyba tylko zdawało!? Okazuje się niektóre firmy wystawiają się tak, żeby nic nie pokazać stwarzając nimb tajemniczości i niedostępności - sugerując, że mamy do czynienia z wyjątkowym towarem „spod lady”. Takie podejście jest archaiczne chociażby z tego powodu, że taki rodzaj sprzedaży był powszechny w systemie słusznie minionym, czyli komunistycznym i powinien bezpowrotnie odejść do lamusa,
 Drugą kwestią jest zgodność tego typu praktyk z zasadami uczciwej konkurencji -  na pierwszy, jak i drugi, rzut oka ograniczenie sprzedaży określonych wózków tylko do wybranych podmiotów jest klasycznym łamaniem wolnej konkurencji i dyskryminacją niektórych przedsiębiorców, a preferowaniem pozostałych bez jakichkolwiek racjonalnych kryteriów. Niestety, co najbardziej niepokojące, jest to praktyka coraz powszechniejsza i pewna grupa producentów i importerów wybiera sobie kontrahentów według uważania, nie przedstawiając żadnych kryteriów odmowy i dyskryminując czołowe i renomowane firmy.  Rzeczywiste przyczyny są jasne – chodzi świadome ograniczanie konkurencji,  czyli modelowe praktyki monopolistyczne. Nie chcielibyśmy być złymi prorokami, ale bardzo możliwe, że znajdzie to swój finał przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów i przed sądami cywilnymi.

Promocja Baby Desigin
PROMOCJA


Baby Design
Dino - Łódź, Piotrkowska 91
Taniej do 10%