Arrow LOGOWANIE | Nowości | Wyprawka | Łóżeczka | Opinie | Regulamin | Reklamacje | Konto Bankowe | FAQ | Mapa |
Quinny Moodd- 10% |Meble Bellamy - do 10% | Chicco Urban 5w1-30% |Mima- 30% taniej |Kup taniej rabaty |

bobaski


Promocje Kontakt Zamów bez hasła Zadaj pytanie Dostawa/Shipping

Co to są wózki 3w1 ?

  Zmotoryzowana cywilizacja wymaga nowych rozwiązań. Rozwój sieci drogowej, wielko-powierzchniowych sklepów i parkingów przed nimi jest naturalnym tego potwierdzeniem. Każdy człowiek chce dojechać wszędzie samochodem, a potrzeba wygody i komfortu   staje się wręcz uzależnieniem.  Nie inaczej rzecz się ma z opieką nad dziećmi i ich przewożeniem.
W tym przypadku już ustawodawca narzucił reguły ustalające przewóz dziecka w samochodzie, by zwiększyć bezpieczeństwo zarówno delikatnego maluszka, jak i nieco większych latorośli.
I tak dzieci niższe niż 150 cm lub poniżej 12 lat muszą używać fotelika w samochodzie.

Jednak w niniejszym poradniku chcemy zająć się najmłodszymi pasażerami.
Musza one jeździć w specjalnym nosidełku samochodowym przeznaczonym od 0 do 13 kg.
Jednak tak mały człowiek często zasypia w aucie. Wówczas jego przekładanie do wózka, gdy dojechaliśmy do celu jest kłopotliwe dla rodziców i maluszka, gdyż może być wybudzony ze słodkiego, spokojnego snu.

Producenci zauważyli tę niedogodność i wymyślili tzw. travel system, ułatwiający podróż i opiekę nad dzieckiem w jej trakcie. Dzięki odpowiedniej konstrukcji podwozia i właściwym łącznikom, fotelik dla noworodków można swobodnie wyjąć z samochodu i wpiąć w stelaż wózka wielofunkcyjnego. Dziecko może w tyma czasie spokojnie śpać i odpoczywać w foteliku.
Później taki zestaw - podwozie i nałożone nosidełko - może być używany podczas krótkich spacerów i zakupów.
Nazwa wózków 3w1 bierze się stąd, że oprócz opcji travel system spełniają one
również funkcje zwykłej spacerówki oraz modelu głęboko-spacerowego z gondolą dla noworodków.

Montowanie
Montowanie fotelika w konstrukcji jest bardzo łatwe; dwa „kliki”
Montujemy go przodem do osoby prowadzącej wózek.

Samo wpinanie w podwozie może się trochę różnić, niektóre firmy takie jak Peg-Perego czy Casualplay mają system tak zintegrowany, że łączniki są wbudowane i całkowicie  zespolone ze stelażem. Wtedy przy zakładaniu gondoli i spacerówki niepotrzebne jest ich zdejmowanie. Oczywiście system ten jest tak doskonały tylko w przypadku fotelików i wózków od tego samego producenta. W przypadku, gdy na stelaż chcemy założyć nosidełko innej firmy potrzebne są już odpowiednie adaptery.

Pośredni system jest stosowany w wózkach Hartan, gdzie łącznik do fotelika nie jest zespolony na stałe ze stelażem , ale nie trzeba go zdejmować za każdym razem, gdy zakładamy gondolę lub spacerówkę. Aby nie przeszkadzał należy go po prostu zamknąć.
Najmniej ergonomicznym z punktu widzenia użytkownika jest system zakładania i zdejmowania dodatkowego adaptera, w zależności od tego czy chcemy używać gondoli, siedziska spacerowego czy fotelika.
Dla pocieszenia – większość adapterów montuje się z łatwością i bezproblemowo. 

Kilka praktycznych rad
-    nie za długo, żeby nie przeciążać kręgosłupa maluszka
-    zapytać sprzedawcę o właściwe adaptery
-    jeśli chcemy zwiększyć jeszcze bezpieczeństwo dziecka szukamy fotelika z bazą isofix
-    sprawdzić testy fotelików 0-13 ADAC, nie zawsze są superwiarygodne – ostatnio było dużo wpadek - ale to i tak najbardziej renomowane tego typu badania w Europie
-    wadą testów ADAC, jest widoczne preferowanie krzesełek niemieckich producentów

Baby Jogger -30%
PROMOCJA


Baby Jogger City
Dino - Łódź, Piotrkowska 91
Taniej do 30%