Arrow LOGOWANIE | Nowości | Wyprawka | Łóżeczka | Opinie | Regulamin | Reklamacje | Konto Bankowe | FAQ | Mapa |
Bebetto Holland-20% |X-Lander - 40% taniej | Meble Novelies -10% |Chicco Urban-30% |Mima- 30% |Kup taniej |

bobaski


Promocje Kontakt Zamów bez hasła Zadaj pytanie Dostawa/Shipping

Ekskluzywne wózki dla dziecka- czy warto je kupić?

Luksusowy wózek dziecięcy - czy kupować ?  Argumenty za i przeciw.

ekskluzywny wózek Mima Xari SnowPodobnie jak w przypadku zakupu luksusowych samochodów osobowych, które stały się synonimem statusu materialnego właściciela, również inne towary z „najwyższej półki” zaczęły spełniać podobną rolę we współczesnej cywilizacji.  W przypadku drogich aut „spiritus movens” skłaniającym do ich zakupu jest przeważnie mężczyzna, zaś w przypadku wózków dziecięcych częściej sprawczą „sprężyną” jest młoda mama. Przyczyny tego podziału są oczywiste i wynikają z ról społecznych i rodzinnych spełnianych przez poszczególne płcie - jakkolwiek by to seksistowsko i konserwatywnie nie zabrzmiało.   Zwolennicy równości płci mogą mieć nam to, co prawda, za złe, ale jakoś to przeżyjemy.

Tak jak samochody imponują wysublimowaną karoserią, która przykuwa wzrok, tak luksusowe, niebanalne wózki też przybierają futurystyczne kształty, które przykuwają uwagę przechodniów.  Zakup  towaru nieosiągalnego dla przeciętnych klientów  przenosi nimb wyjątkowości z  przedmiotu na świeżo  jego upieczonego nabywcę  - to trochę  jak posiadanie  zabawki w dzieciństwie, której nie mieli inni rówieśnicy.  Innymi słowy powrót do chwil dzieciństwa. Spójrzmy więc na to z innej strony– wydaje się, że to gruncie rzeczy dobrze, jeśli uda się w każdym z nas ocalić  trochę autentycznej dziecięcej ciekawości świata, energii działania i odrobiny naiwności. Taki zakup pięknego wózka sprawia radość, zaspokaja potrzebę posiadania  czegoś wyjątkowego,  a więc nie wszystko należy traktować jako negatywne i godne napiętnowania.
Oczywiście widząc tylko ten aspekt zjawiska bardzo spłycamy problem; nie jest on jedna przyczyną: oprócz psychologicznej otoczki,  potrzeby satysfakcji z zakupu wózka i chęci wyróżnienia się motywacją do zakupu są również względy praktyczne, o których dalej.


Na pozór wybór wózka dziecięcego, którego cena jest od trzech do pięciu  razy wyższa od średniej rynkowej jest niezbyt
wózek retro Inglesina Classicaracjonalny. Szczególnie, gdy jakość przeciętnego wózka ze średnia ceną rynkowa  potrafi być na zaskakująco  wysokim poziomie.  Nie można jednak nikomu odmawiać  prawa do nieskrępowanego wydawania swoich pieniędzy na swoje fanaberie i zachcianki. Pasuje tu jak ulał modne ostatnio, nieco żartobliwe powiedzenie - kto bogatemu zabroni?  Jest to – trudna do podważenia oczywistość.

Często klienci szukają w wyszukiwarkach  najdroższych wózków.  Nie jest to li tylko ciekawość, ale potrzeba posiadania  produktów z najwyższej półki, czasem po prostu po to żeby bliźnim „opadły szczęki”, czyli żeby zaimponować znajomym i dowartościować siebie. Może powyższe stwierdzenia są niezasłużonym krytykanctwem wobec osób które potrzebują zdrowej rywalizacji i bycia na topie -  zjawisk tak charakterystycznych dla „wilczego” kapitalizmu i związanych z nim mechanizmów, czyli nieposkromionej, ograniczonej jedynie możliwościami finansowymi klienta, konsumpcji. Pamiętajmy jednak, że czasem opakowanie – czytaj: wózek dziecięcy - bywa ważne, albowiem spełnia rolę ochronną estetyczną, funkcjonalną,  ale naprawdę istotna  jest jego zawartość, to co jest w środku, czyli po prostu nasze dziecko – nasz skarb.

skandynawski wózek retro Emmaljunga MondialNa pewno wielu czytelników podziela powyższe  stwierdzenia – te o opakowaniu i skarbie – i dlatego czas na uwzględnienie szlachetnych pobudek  motywujących pozytywnie z praktycznych względów do zakupu towaru z najwyższej półki.   Bo prawdą jest, że towar o ponadprzeciętnie wyróżniających się cechach daje nabywcy poczucie bezpieczeństwa, gwarancję ochrony zdrowia,  często maksymalizuje wygodę i komfort dziecka. Wszystkie wymienione  racjonalne motywy oraz fakt, że wózek jest dopracowany w każdym szczególe, z pełnym uwzględnieniem ergonomii , wyposażony w niemal „tytanowe” elementy zapewniające  trwałość  na lata powodują, że  jest on często wybierany  dla tych cech, a nie z powodu próżności , snobizmu, czy kompleksów nabywcy.
Przedstawione racjonalne motywy dają wystarczający odpór tym , którzy widzą w nim jedynie przejaw chęci wyróżnienia się i snobizmu.  

Kryteria uznania wózka za ekskluzywny

Motywacja klienta i dominujące potrzeby i czynniki decydujące przy jego wyborze. 

Truizmem jest konstatacja, że różnorodność oferty i swoboda wyboru są podstawą wolności konsumenta.
Jakie wózki można zaliczyć do ekskluzywnych?  Oczywiście cena jest podstawowym kryterium , ale czasem może
to być mylące np. wózki Bugaboo to bardzo znana wypromowana i droga marka, ale trudno te wózki zaliczyć do ekskluzywnych – po prostu jakość wykonania i użyte elementy nie zawsze wyróżniają te produkty spośród innych znacznie tańszych produktów. Juz duzo lepiej  prezentuje się pod tym wzgledem awangardowy wózek Joolz Day.

Warto w tym miejscu zauważyć, że paradoksalnie przy wyborze takiego wózka cena i jej wysokość nie muszą być dla klienta najważniejsze.  Z kronikarskiej staraności wypada jednak pochylić sie nad konkretnymi kwotami. Z dużym przybliżeniem można przyjąć, że ceny takich wózków zaczynają sie od 3000-3500 zł, a potrafią nawet przekraczać 6000 zł.

wózek futurystyczny Quinny MoodPrzy ekskluzywnym towarze zaczynają mieć znaczenie mniej czy bardziej delikatne niuanse związane z designem,  stylem , dyskretną elegancją i niepowtarzalnością.  Równie ważne dla nabywcy są nowatorskie rozwiązania techniczne np.  materiały imitujące włókna węglowe – typu carbon, szlachetne materiały ze skóry, gondola, która składa się błyskawicznie do siedzisko spacerowego np.:  system Pop up w Peg Perego, i nieco podobny w wózkach Koochi. Z kolei Mima Xari i jej niepowtarzalny kształt spacerówki na futurystycznym stelażu nadaje wózkowi iście kosmicznego wyrazu. Dla niektórych priorytetowe są perefekcja wykonania i dopracowanie każdego szczegółu. Dla innych  tymczasem najważniejsze są często efektowne, by nie rzec efekciarskie, gadżety, którę czesto tylko pozornie stwarzają iluzję wiekszego komfortu i ergonomii.
Natura ludzka jest niezmienna od tysięcy lat – potrzeba wyróżnienia, przykucia uwagi i pokazania swoich możliwości materialnych lub upodobnienia się do aktualnych sław, czyli „mieszkańców masowej wyobraźni.

To właśnie powoduje, że niezwykle istotna dla wielu jest świadomość używania danego modelu przez celebrytów – doskonałym przykładem Katarzyna Cichopek i lansowana przez nią marka Mima i model Xari White Snow i Anna Mucha z firmą Orbit Baby lub meblową kolekcją Bellamy Good Night. Notabene to drugie promowanie udało się połowicznie. Takie lansowanie i trend setting maja niezwykły wpływ na klientów. Chęć naśladowania sławnych i możnych  tego świata  nakręcała ludzi przez stulecia, więc to zawsze będzie skuteczne przy odpowiednio zręcznym marketingu.

Widać tu  mieszankę rzeczy istotnych z  odrobiną snobizmu i infantylności konsumenta, na której chętnie grają sprzedawcy awangardowy wózek Joolz Dayoraz specjaliści od wizerunku i marketingu. „Przy okazji”  tworzą też oni wokół oferowanych wózków wrażenie niedostępności, nimb nieosiągalności i tajemniczości. Często jest to zewnętrzna otoczka i iluzja proponowania produktu wyjątkowego.

Przykładami takich działań jest sprzedaż tylko wybranych salonach, próby zakazu handlu przez internet ( pomimo oczywistej nielegalności tej praktyki), czy zakaz podawania cen ekskluzywnych wózków. Podobny mechanizm jest kreowany przy wszelkiego rodzaju sprzedaży poprzez kolekcje limited edition.
Na koniec tego wątku warto poruszyć bardzo ważny praktyczny aspekt – mianowicie często kupujący już przy zakupie słusznie zakładają, że właśnie markowy, luksusowy wózek
w ogóle się nie zużyje i nie zepsuje, wiec możliwa będzie jego korzystna sprzedaż na rynku wtórnym. I jest to godne uznania podejście, świadczące korzystnie o pragmatyczności nabywcy.

Podstawowe kryterium podziału wózków ekskluzywnych

Teraz przedstawimy dwie główne linie stylistyczne typowe dla wózków z „najwyższej półki”, czyli modele nowoczesne i futurystyczne versus wózki stylowe retro. Innymi słowy, z jednej strony wózki awangardowe z nowatorskim, często kosmicznym, designem i wózki stylowe typu vintage nawiązujące do klasycznych wzorów, które czerpią inspiracje z dawnych wieków z bogatym zdobnictwem, chromowanymi kołami szprychowymi – można by rzec małe karety dla dzieci.

Nieprzypadkowo w niektórych językach europejskich wózek tego typu nazywa się: carute, carrozine, carrinhos, karotsia. Etymologia tych słów jest więc całkowicie zrozumiała.

Które z modeli luksusowych są najlepsze?


Postaramy się w tym pomóc wykorzystując konfigurator i ranking wózków ekskluzywnych  - bierze on po uwagę  względy praktyczne jak: cenę, bezpieczeństwo, popularność u klientów,  ale i estetyczne jak: wygląd i kreatywność projektantów.

Przodownictwo w rankingu zmienia się co kilka miesięcy, ale w czołówce widać dominację znanych w całej Europie marek: Joolz, Mima, Hartan, Quinny, Peg Perego. W tym segmencie, czyli modeli najdroższych,  polskie marki wózków nie są najwyżej, ale we wszystkich innych aspektach mają się już czym pochwalić, czego doskonałym przykładem niech będą ostatnie modele Baby Design, Camarelo czy Bebetto.

X-LANDER -40%
PROMOCJA


X-lander
Dino - Łódź, Piotrkowska 91
Taniej do 40%