FAQ - najczęstsze pytania
W pełni bezpieczne zakupy w Dino gwarantowane są 30-letnim doświadczeniem i renomą naszego sklepu, a nasi eksperci zawsze starają profesjonalnie doradzić jaki produkt jest optymalny dla każdego klienta. Jednak mamy świadomość, że sprzedaż internetowa jest nowatorską formą handlu i z tego powodu pojawia się wiele pytań. Dla Państwa wiedzy i wygody prezentujemy odpowiedzi na najczęściej pytania zadawane przez klientów.
Dlaczego kupować u nas
Gwarancja Reklamacje
Zwroty
Dostawa i zabezpieczenie towaru
Ochrona danych osobowych
Płatności
Miejsca dostawy towaru
Składanie zamówień
Wyszukiwanie towaru - rady ekspertów
- Gdzie znajduje się wasz sklep stacjonarny z wózkami, fotelikami i meblami dziecięcymi?
- Nasz sklep znajduje się w Łodzi przy ul. ks. Piotra Skargi 12 (obok Górniaka)
- W jakich godzinach pracuje wasz sklep stacjonarny?
- Pn - Pt 9.00 - 17.00
Sb 10.00 - 14.00 - Jak długo działacie na rynku artykułów dziecięcych?
- Dino funkcjonuje w branży dziecięcej od 1991 roku, więc minęło już ponad 30 lat naszej działalności.
- Jakie są wasze przewagi w stosunku do konkurencji?
- Dzięki opcji zamów bez hasła masz 3 % extra rabatu od wartości Twojego zamówienia i nie musisz się logować i pamiętać hasła. Link tutaj.
- Bezpłatnie wysyłamy każdy towar na terenie Polski. Nie dotyczy ciężkich i wielkogabarytowych paczek meblowych, pojazdów i wysyłek na palecie.
- Darmowa dostawa przy zamówieniach powyżej 4000 zł (około 900 euro) we wszystkich krajach europejskich. Nie dotyczy mebli, wysyłki na paletach i niektórych wózków bliźniaczych i trojaczych.
- Bezpłatna dostawa przy zamówieniach powyżej 1500 zł (około 350 euro) na terenie następujących krajów: Niemcy, Czechy, Litwa, Esonia, Łotwa, Słowacja. Dotyczy pojedynczych przesyłek. Nie dotyczy mebli, przesyłek paletowych, przesyłek wielokrotnych i niektórych wózków bliźniaczych i trojaczych.
- Czy można negocjować cenę?
- Jeżeli gdziekolwiek znalazłeś lepszą ofertę przyślij nam link do ceny u konkurencji (celem weryfikacji i porównania), a my prawie na pewno ją przebijemy.
- Czy są inne sposoby obniżenia cen w waszym sklepie?
- Kupony rabatowe pozwalają na uzyskanie dodatkowego rabatu w przypadku ponad tysiąca produktów. Każdy klient może ich używać bez ograniczeń. Tutaj link jak je stosować.
- Dlaczego miałbym kupić meble dziecięce, wózek albo fotelik właśnie u was, a nie u konkurencji?
- Sprzedajemy meble i wózki od 1991 roku, stąd doświadczeniem i wiedzą przewyższamy zdecydowaną większość konkurencyjnych firm, a ponad 300 000 klientów, którzy – przez ten czas zrobili u nas zakupy jest gwarancją naszej wiarygodności. Potwierdzeniem tego są pozytywne opinie na Opineo, Allegro i Facebooku. Jako jedni z nielicznych zapewniamy 60 dni na zwrot każdego towaru.
Sprzedajemy meble niemowlęce i wózki ponad 100 różnych marek, co daje około 600 modeli łóżeczek i łóżek oraz 2500 modeli wózków – prawdopodobnie najwięcej w Polsce. Oferujemy też 450 najbezpieczniejszych fotelików. Jeśli chodzi o ceny, to możemy być z nich dumni, a w dobie Internetu łatwo to zweryfikować.
Korzystając z naszego doświadczenia prowadzimy najpopularniejsze fora wózkowe i meblowe : dino.sklep.pl i dino.sklep.pl - W jaki sposób można ocenić wykonane przez was usługi?
- Jeśli jesteście Państwo zadowoleni z naszych usług prosimy o opinie na portalu opineo.pl. Jeśli jesteście nami zawiedzeni, tam też jest właściwe miejsce.
- Czy przedstawione na forach opinie i komentarze są wiarygodne?
- Nie, niestety wiele opinii jest kreowanych sztucznie przez odpowiednio opłacone firmy. Jednak w systemie opineo.pl, opinie są weryfikowane u klienta i ten naganny proceder jest na tym portalu ograniczony praktycznie do minimum.
- Skąd pochodzą sprzedawane produkty i jakiej są jakości?
- Sprzedajemy tylko nowe towary od renomowanych producentów i importerów. Staramy się docierać do najlepszych producentów w Polsce i Europie.
- Czy towary posiadają instrukcje obsługi w języku polskim?
- Aby ułatwić klientowi korzystanie z nabytego produktu zapewniamy instrukcję w języku polskim, często można też skorzystać z instrukcji w postaci elektronicznej.
- Czy sprzedawane artykuły posiadają gwarancję jakości?
- Każdy produkt posiada 2 letnią gwarancję jakości.
- Jak wygląda składanie reklamacji?
- Każda reklamacja jest rejestrowana przez nas w elektronicznym systemie. Klient musi jedynie wypełnić protokół reklamacyjny Klient dostaje natychmiastową informację o terminie przybycia kuriera, który zabierze towar do serwisu . Informujemy o ewentualnych problemach, które siła rzeczy mogą pojawić się w tej niełatwej materii. Ponad 95 % reklamacji jest załatwianych po myśli klienta w ciągu 14 dni. W nieuniknionych sytuacjach spornych zawsze dobra wola z naszej strony wystarczy do zawarcia kompromisu.
- Czy w przypadku reklamacji zapewniacie serwis?
- Tak, tutaj pełna listów serwisów.
- Ile trwa standardowo załatwianie reklamacji?
- Zdecydowana większość reklamacji jest załatwiana w ciągu 14 dni. Często nawet szybciej. W wielu sytuacjach zapewniamy wózki zastępcze, które łagodzą bolączki związane z brakiem naprawianego produktu.
- Ile mam czasu na reklamację uszkodzonego towaru?
- Dwa lata od momentu zakupu.
- Czy uszkodzenia mechaniczne podlegają gwarancji?
- Nie, uszkodzenia mechaniczne, wynikłe z winy klienta, nie podlegają gwarancji. Pomożemy jednak wówczas w odpłatnej naprawie, kierując do odpowiedniego serwisu.
- Czy muszę się zgodzić z negatywną opinią sklepu, odrzucającą moją reklamację?
- Nie, rzecznik praw konsumenta, działający przy prezydencie danego miasta wojewódzkiego, jest instytucją pomocną w takich przypadkach.
- Czy waszym sklepie można zwrócić towar ?
- Zgodnie z polskim prawem każdy klient kupujący w sklepie internetowym ma prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni od momentu otrzymania towaru. Jednak nasza firma zdecydowała się wydłużyć ten czas do 60 dni, aby klient miał możliwość gruntownie przemyśleć swoja decyzję. Do każdej wysyłki dołączamy informację o tej możliwości. Opcja zwrotu towaru w ciągu 60 dni nie dotyczy odmowy przyjęcia dostarczonego towaru w momencie dostawy. W takiej sytuacji obowiązują ogólne przepisy prawne dotyczące zwrotów.
- Ile czasu mam na zwrot towaru?
- Tylko u nas można oddać w ciągu 60 dni, standardowy termin wynosi 14 dni.
- Jakie są warunki zwrotu towaru ?
- Niezmieniony stan towaru, brak śladów używania i wysłanie pisemnej informacji o tym zamiarze w ciągu 60 dni od otrzymania towaru. Klient pokrywa koszty dostawy powrotnej, dlatego my wysyłamy kuriera, aby klient ponosił mniejsze koszty wysyłania przesyłki zwrotnej do naszego sklepu.
- Czy w przypadku zwrotu otrzymam wszystkie zapłacone pieniądze?
- Tak, sklep Dino zwraca wszystkie poniesione przez klienta wydatki, razem ze kosztami dostawy towaru do klienta. Jedynie koszt zwrotu towaru ponosi klient.
- Ile muszę zapłacić za dostawę towaru?
- Cennik wysyłek krajowych. Cennik wysyłek w Europie.
- W jaki sposób mogę poznać dokładne koszty wysyłki zamówionego towaru?
- Po zalogowanie się i umieszczeniu towaru w koszyku, pod koszykiem znajduje się informacja o przybliżonych kosztach dostawy zamówionego towaru.
- Kiedy jest możliwa bezpłatna dostawa?
- Wszystkie zamówienia ( oprócz wielkogabarytowych mebli i pojazdów) są dostarczane gratis w Polsce.
Wszystkie zestawy wózków 3w1 z fotelikiem też są dostarczane gratis. - Dostawa gratis dla zamówień powyżej 4000 pln w całej Europie. Nie dotyczy mebli i wysyłek na palecie.
- Dostawa gratis dla zamówień powyżej 1500 pln w następujących krajach: Niemcy, Czechy, Litwa, Estonia, Łotwa, Słowacja. Nie dotyczy wysyłek wielopaczkowych, mebli i wysyłek paletowych.
- Czy wysyłany towar jest przez was odpowiednio zapakowany?
- Zabezpieczamy wysyłany towar w pieczołowity sposób , stosując folię bąbelkową, styropian, grube kartony, a przy większych przesyłkach ( meble) palety.
- Co zrobić, kiedy dostarczany towar ma ślady już uszkodzenia już momencie dostawy?
- Należy sporządzić protokół uszkodzenia przy kurierze.
- Czy jeśli rozpakuję towar tracę prawo do zwrotu?
- Nie, istotnym jest, aby towar był w stanie niezmienionym i nie nosił śladów użytkowania.
- Czy musze dostarczyć zwracany towar w oryginalnym opakowaniu?
- Nie, wystarczy, aby towar był zapakowany w sposób odpowiednio zabezpieczający w trakcie transportu.
- Czy kurier ma obowiązek wnieść towar na wyższe pietra?
- Tak, w przypadku towarów do 30 kilogramów. Niestety, usługa kurierska nie obejmuje wniesienia cięższych towarów, dotyczy to szczególnie mebli.
- Czy kurier ma obowiązek zamontować dostarczany towar?
- Niestety nie, usługa kurierska nie obejmuje montażu.
- Co się stanie jeśli kurier nie zastanie nikogo pod adresem dostawy?
- Wówczas kurier próbuje się skontaktować z klientem telefonicznie, aby ustalić czas dostawy. Jeśli nie jest to możliwe, zostawia powiadomienie, że odbiór przesyłki jest możliwy w najbliższym oddziale firmy kurierskiej, poda jego adres i tam należy się zgłosić po towar.
- Czy kurier musi podać swój numer telefonu?
- Nie ma takiego obowiązku, ogólnie dostępny jest jedynie telefon do najbliższego oddziału firmy kurierskiej. Czasem jednak podaje. Można spróbować.
- Czy firmy kurierskie, z którymi współpracujecie są wiarygodne?
- Tak współpracujemy z najlepszymi firmami kurierskimi w Polsce : Rhenus, GLS, DPD i Raben.
- Czy przesyłki są ubezpieczone?
- Tak. Średnio do kwoty 5000 zł.
- Co się stanie jak moja przesyłka zaginie?
- Są to przypadki niezwykle rzadkie - w ciągu 15 lat naszej sprzedaży internetowej zdarzyło się to raptem 2-3 razy. W przypadku przesyłki za pobraniem wysyłamy drugą, przy przedpłacie wysyłamy drugą lub zwracamy bezzwłocznie pieniądze.
- Ile muszę czekać na zamówiony towar ?
- Gdy towar jest w naszym magazynie około 3 dni roboczych. Jeśli zamawiany towar wymaga sprowadzenia od importera lub producenta czas realizacji wynosi około 7 dni. Jeśli towaru nie ma w danym momencie u producenta czas realizacji wynosi około 7-10 dni roboczych. W przypadku droższych mebli i niektórych importowanych wózków czas realizacji wynosi od kilku do 10 tygodni.
- Skąd mam wiedzieć, ile mam czekać na zamówiony przez mnie towar?
- Przy każdym zamówieniu, w ciągu kilku godzin, informujemy o czasie dostawy towaru. Jeśli z przyczyn niezależnych od nas ten czas się zmienia, natychmiast informujemy klienta o tym fakcie.
- Czy musze podawać przy zamówieniu swoje dane osobowe?
- Tak, wymaga tego prawo przewozowe, ale dane te podlegają absolutnej ochronie i nie są udostępnione nikomu oprócz firmy kurierskiej.
- Czy muszę podawać przy zamówieniu swój numer telefonu?
- Nie jest to konieczne, ale może pomóc w kontaktach z kurierem, aby ustalić czas doręczenia.
- W jaki sposób mogę zapłacić za zamówiony towar?
- Do wyboru są następujące opcje:
- Szybkie płatności online - Przelewy24 – karta, przelew bankowy, Blik, Google Pay
- Przedpłata na nasz rachunek bankowy
- Gotówka przy odbiorze towaru COD
- Raty
- Gotówka przy odbiorze własnym w siedzibie sprzedawcy - W jakich krajach możliwa jest płatność za pobraniem?
- Pobranie gotówki przy odbiorze towaru (COD) jest możliwe w następujących krajach: Polska, Niemcy, Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Chorwacja, Słowenia, Grecja
- W jakich walutach są podane ceny w sklepie?
- Ceny w sklepie są podane w następujących walutach: PLN polski złoty, EURO, USD dolar amerykański, GBP funt brytyjski, CHF frank szwajcarski, CZK korona czeska, HUF forint węgierski, RON lej rumuński, BGN lew bułgarski, DKK korona duńska, SEK korona szwedzka, NOK korona norweska.
- W jakich walutach mogę zapłacić za zamówiony towar?
- Klient może płacić w następujących walutach bez konieczności ich wymiany w banku: PLN polski złoty, EURO, USD dolar amerykański, GBP funt brytyjski, CHF frank szwajcarski, CZK korona czeska, HUF forint węgierski, RON lej rumuński, BGN lew bułgarski, DKK korona duńska, SEK korona szwedzka, NOK korona norweska.
- Jaką mam gwarancję, że w przypadku przedpłaty moje pieniądze nie zaginą?
- Nie ma takiej możliwości. Nasza firma zrealizowała ponad 100 tysięcy zamówień, działa w branży dziecięcej ponad 30 lat, więc jest poważnym, rzetelnym sprzedawcą. Potwierdzają to opinie o naszej firmie. Jeśli jednak te argumenty nie przekonują i nadal macie Państwo obawy należy wybrać opcja płatności za pobraniem. Wtedy płatność dokonywana jest kurierowi w trakcie dostawy towaru i nie ma żadnego ryzyka.
- Gdzie wysyłacie sprzedawane przez siebie towary?
- Sklep Dino sprzedaje produkty w całej Unii Europejskiej oraz do krajów nie będących jej członkami. Pełne informacje na ten temat w zakładce Przesyłki zagraniczne.
- Czy przy wysyłce zagranicznej są jakieś rabaty dla klienta?
- Dla klientów będących obywatelami krajów spoza Unii Europejskiej ( Norwegia, Szwajcaria, Rosja, Białoruś, Ukraina) oferujemy system Tax Free, który umożliwia zwrot podatku VAT przy przekraczaniu granicy przy odbiorze towaru przez klienta w Polsce. Jeśli towar jest wysyłany przez nas poza UE bezpośrednio do klienta, dostaje on 10 % rabatu w stosunku do cen sklepowych, ale wówczas system Tax Free już nie działa.
- Jakie są koszty transportu za granicę?
- Cennik wysyłek zagranicznych.
- Czy można kupić u Państwa towar bez podatku w ramach systemu Tax Free ?
- Tak, istnieje taka możliwość dla wszystkich klientów, nie będących obywatelami Państw należących do Unii Europejskiej.
- Co należy zrobić aby odzyskać zapłacony podatek Vat?
- W ramach systemu Tax Free, wszyscy klienci, nie będący obywatelami Państw należących do Unii Europejskiej, mogą, kupując u nas odebrać na granicy zapłacony podatek VAT. Wystarczy tylko, po uzyskaniu potwierdzenia wywozu towaru od celników, zgłosić sie do punktu Global Blue znajdującego się na przejściu granicznym i przedstawić wypełniony przez sprzedawcę formularz Tax Free oraz dowód zakupu i wywozu towaru.
- Czy muszę się logować, aby złożyć zamówienie?
- Nie, aby ułatwić klientom procedurę składania zamówienia stworzyliśmy uproszczony formularz zamówienia, przez który można zamówić towar bez hasła i logowania. Po złożeniu takiego zamówienia klient otrzymuje od nas mailem potwierdzenie złożenia zamówienia.
- Czy takie zamówienie jest dla mnie korzystne?
- Dzięki opcji zamów bez hasła masz 3 % extra rabatu od wartości Twojego zamówienia i nie musisz się logować i pamiętać hasła. Link tutaj.
- Czy mogę złożyć zamówienie telefoniczne?
- Tak, wówczas rejestrujemy takie zamówienie w uproszczonym formularzu bez hasła, a potwierdzenie wysyłamy mailem, aby klient mógł sprawdzić, czy nie doszło do jakichś przekłamań w trakcie rozmowy telefonicznej.
- Skąd mam wiedzieć, że zamówienie złożone zostało poprawnie?
- Po otrzymaniu każdego zamówienia wysyłamy potwierdzenie na adres mailowy klienta. W mailu potwierdzamy dokładne koszty wysyłki oraz przybliżony czas dostawy towaru do klienta.
- Jak wyszukać odpowiedni model wózka lub fotelika?
- Po lewej stronie naszej witryny u góry znajduje się okienko SZUKAJ, gdzie należy wpisać nazwę wyszukiwanego towaru ( czasem lepiej wpisać tylko cześć nazwy). Wyszukiwanie zaawansowane pozwala ustalić dokładniejsze kryteria wyboru. Czasem warto zastosować tę opcję.
- Jak wyszukać odpowiedni rodzaj wózków?
- Ponieważ są one pogrupowane w odpowiednie kategorie funkcyjne, więc wystarczy kliknąć ten link i wybrać rodzaj poszukiwanego towaru.
- Jak wyszukać odpowiedni model fotelika?
- Ponieważ są one pogrupowane w odpowiednie kategorie wagowe wystarczy kliknąć ten link i wybrać poszukiwaną kategorię wagową.
- Jak znaleźć wózki danej marki?
- Są one pogrupowane w kategorie danych marek (producentów) wystarczy kliknąć ten link i wybrać właściwą firmę. Można też w okienku wyszukiwarki podać markę lub szukaną firmę.
- Jak znaleźć właściwe meble?
- Oferta mebli dziecięcych jest w dino.sklep.pl ogromna, więc najprościej otworzyć ten link i zapoznać sie z poszczególnymi rodzajami tych produktów.
Oczywiście najistotniejsze dla maluszka jest odpowiednio łóżeczko i materac na ich wybór warto poświęcic więcej czasu. - Czy można otrzymać przez Internet poradę od specjalistów, które wózki są najlepsze?
- Pomyśleliśmy i o tym. Warto skorzystać z konfiguratora wózków, któy pozwala zawęzić kryteria poszukiwania w zależności od funkcji, ceny, wagi i sposobu użytkowania. Ze względu na ponad 500 przebadanych modeli wózków jest to unikalne rozwiązanie w europejskim internecie. Pomocne będą też opinie klientów i ranking wózków.
- Czy możecie doradzić jaki fotelik jest najlepszy dla mojego dziecka?
- Najlepszy będzie selektor fotelików, który filtruje i wyszukuje je według wagi dziecka, sposobu umieszczenia w samochodzie, ceny i zastosowanych funkcji. Rankingi fotelików i opinie ekspertów i klientów zawarte na portalu też mogą byc użyteczne przy wyborze.
- W jaki sposób wybrać optymalne meble do pokoju niemowlęcia?
- Pomoże wybornik mebli dziecięcych, gdzie cena, kolor i funkcje łóżeczek, komód i szaf dziecięcych są głównymi kryteriami wyboru. Polecamy opinie na forum dino.sklep.pl z komentarzami i recenzjami klientów i rankingami mebli dziecięcych.
- W ile oddzielnych standardowych paczek trzeba zapakować komplet wózka 3w1 z fotelikiem samochodowym?
- W 99 % przypadków potrzeba dwóch paczek na wysłanie takiego zestawu. Stąd koszty wysyłki zagranicznej trzeba pomnożyć przez dwa dla paczki standardowej z kolumny 1.
Cennik wysyłek zagranicznych. - W jaki sposób udzielacie Państwo odpowiedzi klientom?
- Odpowiedzi mailowe, telefoniczne, przez Facebooka i przez Skype'a
- Co zrobić, gdy nie mogę się dodzwonić do Państwa?
- Na wszystkie telefony staramy się odpowiadać natychmiast. Jednak,gdy wszyscy operatorzy są zajęci, prosimy o wysłanie maila, na który odpowiemy bezwłocznie.
- Ile będę czekać na odpowiedź mailową?
- Maksymalnie 24 godziny.
- Kto pokrywa koszt zwrotu towaru do sprzedawcy?
- Koszt dostawy zwrotnej pokrywa klient. Ustawa o prawach konsumenta z 30 maja 2014 poz. 827
- Kto odpowiada za uszkodzenia powstałe w czasie zwrotu towaru?
- Klient. W przypadku niewłaściwego zapakowania towaru klient może narazić się na odpowiedzialność finansową wynikającą z powodu niestarannego zapakowania towaru i powstałych w wyniku tego uszkodzeń w czasie transportu zwrotnego. Na podstawie art. 34 ust. 4 Ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 poz. 827 oraz na podstawie art. 415 i 548 § 1 Kodeksu cywilnego.
- Jak zapakować towar do zwrotu?
- Transport ciężkich towarów, w szczególności mebli, jest obciążony ryzykiem powstania uszkodzeń w czasie transportu.
W związku z tym konieczne jest maksymalnie staranne ich zapakowanie przed wysyłką zwrotną.
- Ciężkie meble, takie jak komody, szafy, łóżka, najbezpieczniej jest wysyłać na palecie.
- Jeśli takie rozwiązanie jest nieekonomiczne, to mocny karton – najlepiej oryginalny - należy owinąć dwukrotnie folią bąbelkową, a wszystkie rogi dodatkowo zabezpieczyć.
- Wszystkie puste przestrzenie należy wypełnić styropianem, folią lub papierem, aby nie było żadnych ruchomych elementów, które są jednym z głównych powodów uszkodzeń transportowych. Jeśli to możliwe poszczególne elementy mebli należy przełożyć tekturą lub grubym kartonem .
- Szczególną uwagę należy poświecić metalowym prowadnicom szuflad, które powinny być starannie odseparowane od pozostałych mebli.
- Wszystkie śrubki , kołki, zawiasy i inne drobne, metalowe elementy powinny być umieszczone w oddzielnym opakowaniu.